Breaking News

Kamis, 28 Juni 2018

Cara Pantas Rebus Telur Menggunakan Ketuhar

Sesetengah orang berfikir bahawa telur mendidih menjadi sesuatu yang sangat mudah dilakukan. Hanya hangat air panas dan masukkan telur ke dalamnya.

Tidak seperti koki, mereka berdebat. Kerana, telur didih tidak mudah, masih perlu memberi perhatian pada suhu, jumlah air, dan penambahan cuka atau garam apabila telur mendidih. Ini adalah supaya mendidih telur menjadi lebih cepat.

Jadi, bagaimana untuk merebus telur dengan cepat?

Menurut pakar di Kitchn, ada cara terbaik untuk merebus telur selama kurang daripada 90 saat. Caranya ialah menggunakan microwave.

Anda hanya perlu telur, cawan, setengah sudu teh cuka, dan satu per tiga hingga setengah cawan air. Anda boleh memulakan telur mendidih dengan meletakkan air dan cuka ke dalam cawan yang mengandungi telur keseluruhan. Pastikan keseluruhan permukaan telur sepenuhnya tenggelam.

Kemudian letakkan cawan ke dalam ketuhar gelombang mikro dan tutup dengan piringan kecil. Penggunaan gelombang mikro dengan kuasa sederhana, anda boleh memasak telur hanya dalam 60 saat. Sekiranya telur tidak dimasak, masak telur selama 20 saat.

Setelah dimasak, terikan air yang tinggal di dalam cawan. Selesai, cara yang sangat mudah bukan? Semoga berjaya.

7 ubat semula jadi untuk membersihkan usus 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Designed By