Breaking News

Kamis, 28 Juni 2018

4 Cara Cari Pakaian Kerja yang Tepat Semasa Cuaca Panas

Indonesia mendominasi cuaca panas kerana ia termasuk negara tropika. Malangnya, cuaca panas ini sering menimbulkan masalah sendiri, terutama bagi pekerja.

Selain memerlukan penggunaan SPF yang lebih intensif, mencari pakaian yang selesa untuk bekerja dalam keadaan cuaca panas juga sering mencipta dilema. Sudah tentu tidak mudah untuk mencari pakaian yang selesa dan dapat melindungi tubuh apabila cuaca panas, terutama
bagi wanita. Nah, untuk mengatasinya ada beberapa cara yang boleh dilakukan.

Berikut adalah empat cara untuk mencari pakaian yang sesuai dalam cuaca panas:

Pilih Pakaian dengan Bahan yang Kanan
Pakaian yang sesuai dalam cuaca panas adalah pakaian dengan bahan tekstil. Tegar tegar dan kapas poplin cenderung terlalu berat apabila digunakan dalam cuaca panas. Selain itu, jika suhu udara mencapai 30 darjah. Seboleh-bolehnya, pilih bahan ringan seperti linen, sutera dan muslin. Bahan-bahan ini mudah menyerap peluh dan membuat anda tidak lagi merasa panas semasa bekerja. Petia ais.

Elakkan Pakaian Terbuka Terlalu
Memakai pakaian yang membuka cuaca panas menjadikan Andanyaman. Tetapi, pakaian semacam itu tentu tidak layak dipakai semasa bekerja. Jangan sampai anda berfikir untuk memakai pakaian yang terlalu megeksposes bahagian badan untuk berfungsi.

Sebagai alternatif, pilih skirt top atau skirt mini yang lebih sesuai untuk persekitaran kerja. Walau bagaimanapun, memakai puncak bos dan miniskirts jelas menimbulkan masalah bagi mereka yang bekerja di persekitaran yang mengenakan peraturan yang ketat dalam pakaian.

Tetapi, bagi mereka yang bekerja di persekitaran yang lebih santai, jenis pakaian biasanya akan diterima dengan baik. Untuk mengelakkan masalah, anda boleh menambah baju lengan panjang lengan panjang dengan rok midi atau seluar pendek. 7 Ubat Semula Jadi Untuk Membuang Plak Daripada Gigi

Menjahit adalah Kunci Utama
Tidak kira jika anda menggunakan pakaian pendek, seperti seluar pendek, skirt dan pakaian pendek di tempat kerja. Walau bagaimanapun, anda mesti menggunakan pilihan pintar. Satu cara bijak untuk menggunakan pakaian pendek ialah memilih pakaian jahitan. Fesyen ini diperbuat daripada bahan berkualiti tinggi dengan teknik jahitan peringkat tinggi. 8 manfaat minyak zaitun Yang Harus anda tahu

Pilih Pakaian Mudah
Tidak kira jika anda memakai pakaian midi, terutama jika anda mempunyai kulit yang cantik. Walau bagaimanapun, anda boleh menambah beberapa lapisan tambahan seperti, kemeja-T tambahan untuk membuat anda berasa lebih selesa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Designed By